خانه خودرو سادیگ :: خودرو منطقه آزاد انزلی

       




بررسی داچیا (رنو) ساندرو ۲۰۱۷

مهمترین تغییرات در ظاهر ساندرو چراغ های جدید جلو و عقب هستند که ظاهری متمایزتر به آن بخشیده اند و همچنین از دیگر موارد می‌توان به بازطراحی سپرها و جلوپنجره اشاره کرد.



به روز شدن داچیا ساندرو با تجهیزات بیشتر و یک پیشرانه جدید بدان معنی است که ارزش این اتومبیل در مقابل مبلغ پرداختی از همیشه بیشتر شده است. موتور یک لیتری بنزینی آن شاید اندکی سروصدا داشته باشد اما برای رانندگان جوانی که اولین ماشین خود را می‌خرند انتخاب خیلی خوبی است. همچنین تجهیزاتی مثل رادیوی دیجیتال و ورودی USB این انتخاب را شیرین تر می‌کند. با تمام این اوصاف ساندرو از نظر امکانات مانند سایر رقبایش همچون اشکودا سیتیگو هنوز خیلی ابتدایی است.

ارتقا ساندرو شامل تمام تیپ‌ها می‌شود و موجب شیک تر شدن ظاهر خودرو گردیده است اما فراتر از همه تغییرات موتور ۱ لیتری جدیدی است که جایگزین موتور ۱٫۲ لیتری قدیمی شده است.

قیمت پایه شگفت انگیز ۵۹۹۵ پوند برای ساندرو بدان معنی است که تقریبا هرکسی می‌تواند یک دستگاه از این سوپرمینی را خریداری کند. اما ما ترجیح دادیم تیپ امبیانس با امکاناتی بیشتری مانند تهویه مطبوع، رادیوی دیجیتال و شیشه برقی را مورد آزمایش قرار دهیم.

با توجه به تناسب بین قیمت و تجهیزات به نظر می‌رسد ساندرو تیپ امبیانس با قیمت ۶۹۹۵ پوند انتخاب بهتری باشد. ارزش تجهیزاتی که نسبت به تیپ پایه اضافه شده بیش از افزایش قیمت خودرو می‌باشد. نکته اینجاست که قیمت اغلب رقبا طی سالهای اخیر افزایش داشته اما ساندرو توانسته این رقم را ثابت نگه دارد.

در این بخش از بازار قیمت فاکتور مهمی محسوب می‌شود فلذا این برای ساندرو یک امتیاز ارزشمند خواهد بود. در تیپ امبیانس همان تجهیزات همیشگی را خواهید و علاوه بر آنها اتصال USB و بلوتوث، ریموت کنترل، داشبورد با نمای جدید و سیستم کمکی حرکت در سربالایی نیز افزوده شده است. البته این تجهیزات خیلی فوق‌العاده و لاکچری نیستند اما با توجه به قیمت پرداختی کامل معقول می‌باشد.

مهمترین تغییرات در ظاهر ساندرو چراغ های جدید جلو و عقب هستند که ظاهری متمایزتر به آن بخشیده اند و همچنین از دیگر موارد می‌توان به بازطراحی سپرها و جلوپنجره اشاره کرد. این تغییرات در مجموع موجب شده خودرو در نظر بیننده مدرن تر از قبل به نظر برسد.

در داخل فرمان جدید و برخی تغییرات در بافت مواد استفاده شده در داشبورد مهمترین بروزرسانی هاست. هرچند بهبود ملایمی حاصل شده اما نمای داخلی هنوز خیلی ابتدایی و ساده است. لمس فرمان جدید حس خوبی به شما منتقل نمی‌کند و سطح آن به نظر چسبنده می‌آید. بقیه مواد بکار رفته در داخل نیز بافتی سفت و زمخت دارند.

صندلی راننده به اندازه کافی راحت بوده و سواری خودرو نیز قابل قبول می‌باشد. با توجه به اینکه در تعلیق خودرو تغییری ایجاد نشده ساندرو همان سواری نرم خود را حفظ کرده است. البته باید به این نکته اشاره کرد که موتور یک لیتری جدید کیفیت سواری در سرعت های بالا را اندکی بهبود بخشیده است.

صدای بلند این موتور سه سیلندر جدید کاملا مشهود بوده و تماما به داخل کابین منتقل می‌شود تا آنجا که به نظر می‌رسد این صدا در داخل کابین بیشتر از بیرون آن است و در سرعت های بالا گویا یک هواپیما در تعقیب شماست! این سروصدا با لرزش همراه است و شاید موتور توربوی بنزینی با وجود قیمت بالاتر انتخاب بهتری باشد.

مصرف ۴٫۳ لیتری این موتور جدید نیز نسبت به مصرف ۴ لیتر در صد کیلومتر موتور توربو بیشتر بوده اما به نظر می‌رسد در شرایط واقعی تفاوت زیادی با هم نداشته باشند. اما موتور توربو صدای شیپور مانند مدل سه سیلندر را نداشته و برای جوانانی که دنبال هیجان بیشتر هستند نیز انتخاب خوبی است. اما بطور کلی موتور دیزلی dCi با مصرف تنها ۲٫۹ لیتر در صد کیلومتر می‌تواند نظر بسیاری از مشتریان را جلب کند.

شتاب صفر تا صد ۱۴٫۲ ثانیه ای موتور یک لیتری نشان می‌دهد که از توانایی دینامیکی بالایی برخوردار نبوده و برای رسیدن به کارایی مطلوب باید فشار زیادی روی پدال گاز وارد کنید. به نظر نمی‌رسد این موتور بتواند حتی با موتور ۱ لیتری رقبایی مثل اشکودا سیتیگو رقابت کند.

اما سیتیگو برگ برنده خود را هنگام حرکت و در خصوص هندلینگ رو خواهد کرد؛ یعنی جایی که ساندرو در پیچ ها از ضعف در تعادل رنج برده و فرمان پذیری خوبی ندارد. خودروی کوچک اشکودا ابعاد کوچکتری از ساندرو داشته و در کلاس پایین تری جای می‌گیرد و همچنین از قیمت بالاتری نیز برخوردار است که این مورد اخیر با کمی پس انداز در هر ماه حل خواهد شد.

اما فضای جادار نقطه قوت ساندرو است. ظرفیت صندوق بار به ۳۲۰ لیتر رسیده و در صورت خواباندن صندلی های عقب تا ۱۲۰۰ لیتر نیز افزایش خواهد یافت. این درحالی است که صندوق سیتیگو فقط ۲۵۰ لیتر ظرفیت داشته و با خواباندن صندلی های عقب باز هم به بیش از ۹۵۰ لیتر نمی‌رسد. همچنین سرنشینان عقب در ساندرو احساس راحتی بیشتری خواهند داشت و فضاهای زیادی نیز برای ذخیره سازی اجسامی مانند بطری آب در نظر گرفته شده است. گارانتی سپر تا سپر ۵ ساله از دیگر برگ های برنده ساندرو است و اصولا بسیاری از صاحبان ساندرو تا آن موقع خودروی جدیدی خواهند خرید!

مشخصات داچیا ساندرو (تیپ امبیانس)
قیمت : ۶۹۹۵ پوند
پیشرانه : ۱ لیتری سه سیلندر بنزینی
قدرت/گشتاور : ۷۴ اسب بخار/ ۹۷ نیوتن متر
گیربکس : ۵ دنده دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا صد : ۱۴٫۲ ثانیه
حداکثر سرعت : ۱۶۰ کیلومتر در ساعت



منبع: اخبار خودرو